woensdag en donderdag

24 augustus 2017 - Castiglione del Lago, Italië

Woensdag
Op tijd opgestaan en om half 10 zaten we in de auto op weg naar het station. Beetje puzzelen bij de kaartjesautomaat en toen wachten op de trein naar Florence waar we rond kwart voor 12 aankwamen. Zoals gewoonlijk moest er iemand naar de wc, deze keer had Wouter hoge nood en kregen we zoals gewoonlijk ruzie over waar we wat zouden kopen voor de lunch! Uiteindelijk komen we er natuurlijk altijd wel weer uit en konden we op pad. Het 'eindje' lopen dat we gepland hadden valt nogal verkeerd bij Pim en Marga...

IMG_2025
Gelukkig hebben ze hier ook een 'hop on hop off' tourbus dus daar gingen we naar op zoek. Maar niet voordat we uitgebreid de beroemde ponte Vecchio hebben gefotografeerd en bewandeld; allemaal juwelierszaakjes zitten daar. In de stad was het warm, 37 graden maar bovenop de rijdende bus was het goed te doen. Altijd leuk om zo de stad te verkennen.

IMG_2019
En wat voor een stad! Prachtige gebouwen, een enorme keuze aan winkels en indrukwekkende gebeeldhouwde kunstwerken! Ook een dure stad, 3 ijsjes voor 23€ gekocht, hoewel, de ovenhandschoen met pannenlap kostte slechts 6€.
De trein terug zaten we even in de rats: waar waren we eigenlijk opgestapt?! Het is goed gekomen, we zagen de auto staan en zijn op tijd uitgestapt. Het wokrestaurant waar we wilden gaan eten was gesloten en toen begon het heen en weer reizen op zoek naar een eetgelegenheid die open was.

IMG_2034
Na 1,5 uur zijn we geëindigd in een super leuk plaatsje, daar waar we zelf op de camping staan haha. Lekker eten in een Italiaans restaurant met uitzicht op het meer! Na het eten zijn Wouter en ik nog even in dit pittoreske plaatsje gaan wandelen terwijl de kids de auto afbraken. Marga belde of we snel terug konden komen, gelukkig viel de schade mee en hebben we een fantastische dag gehad. Vinden wij tenminste, Pim en Marga gaan niet meer mee op stedentrip...

Over de donderdag kan ik kort zijn, mede vanwege het feit dat m'n iPad niet opgeladen is:
Boodschappen gedaan bij de Lidl, citroensap in het haar van de kids gesmeerd en gezwommen in het meer. Heerlijk relaxt!
IMG_2040