Op naar Italië!

22 augustus 2017 - Castiglione del Lago, Italië

Zaterdag 19 augustus 2017

IMG_1977
Na een lange dag rijden en een korte nacht in een mooie hotelkamer  besluiten we dat we om 6 uur gaan ontbijten. We hebben een tweede lange reisdag voor de boeg en kunnen zo mooi op tijd onderweg. Rond 5:45 blijkt dat er op de deur aangegeven staat, dat het ontbijt pas om zeven uur wordt geserveerd, oeps foutje van mama, dus we gaan maar vast alles zoveel mogelijk inpakken. Gelukkig valt het ontbijt niet tegen, allerlei lekkere dingen dus we zijn dik tevreden; Pim gaat zelfs drie keer opscheppen!

IMG_1979

Om kwart over acht vertrekken we, een uur later dan gisteren. We reizen door vier landen t.w. Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Italië. Al met al een reis van negen en een half uur, een kwartier langer dan gisteren, terwijl we veel minder last hebben van wegwerkzaamheden dan de dag ervoor. Dat komt doordat we een vertraging hebben bij de Gottharttunnel. Onderweg nog bijna bovenop een auto gebotst omdat iemand na de tunnel even ging stilstaan op de autoweg om te kijken of hij toch de afslag had moeten nemen! Gelukkig verloopt de reis verder voorspoedig. En dan zijn we er, na bijna negentien uur rijden in twee dagen, op de camping in Umbrië. Hier is het zomer, eindelijk warm en mooi weer!

De camping geeft een gezellige en sfeervolle indruk, dat is positief. Het chalet waar we tien nachten verblijven is vieze oude meuk. Maar dat went vast wel. Het heeft twee badkamers, airco en is behoorlijk ruim. En, na het douchen is de vloer niet drijfnat. We gaan in het restaurant eten, heerlijk diner en daar is WiFi.  Niet in het chalet en dat zal een sfeerkiller blijken te zijn... Maar om het moraal weer omhoog te krijgen doen we een spelletje Rummicub en zoals vanouds wint Wouter.

IMG_1985
Dan lekker slapen, hoewel, Marga staat op met rugpijn en gaat vanavond toch maar op de slaapbank en niet weer bij Pim. Wij drieën hebben wel goed geslapen. Vandaag staan twee Nike stores op het programma, een in de outlet village en de ander bij de Firenze Mall waar ook filialen van Michael Kors, Gucci en vele andere beroemde modezaken zijn.  Marga slaat haar slag en scoort een shirt, schoenen en een broek. Pim is blij met slechts een paar schoenen. Ondertussen hebben we niet geluncht, is het warm en hebben we toch weer meer dan twee uur in de auto gezeten dus we komen kapot thuis. Pizza halen en morgen maar eens een supermarkt opzoeken. Zelf koken moet hier toch ook een keertje kunnen!